onsdag, januari 21, 2009

Idag lagade jag:

Här kommer ett litet recept på dagens mat.

Kyckling och gigantchampinjoner i favoritsås


Ingredienser:
  • Kycklinglårfilé
  • Färska champinjoner
  • Créme fraiche
  • Vitlök
  • Sweet chilisås
  • Paprikapulver
  • Salt & peppar
  • Basilika
  • Margarin

Så här gjorde jag maten:
Jag började med att bryna kycklingen i lite margarin i en stekpanna. Sedan la jag den i en ugnsform och stekte champinjonerna också (delade dem i stora bitar, de var gigantiska innan). Sedan la jag även dem i ugnsformen.
Därefter blandade jag till min absoluta favoritsås: Creme fraiche + vitlök + paprikapulver + salt och peppar. Tillsatte även lite sweet chilisås den här gången.
Klickade såsen på kycklingen och champinjonerna och satte in i ugnen på 200° tills kycklingen var genomstekt.

Eftersom vi var så hungriga blev det makaroner till istället för klyftpotatis som jag först hade tänkt. Men det var också mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar