onsdag, januari 07, 2009

bollformad

Phu! Jag är så mätt så jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Ikväll var jag bjuden på middag hemma hos kusin Jenny och moster Britta som också var där. De hade lagat potatisgratäng, kycklingspett och världens godaste sallad alldeles själva (sa dom iaf). Och till efterrätt hade de köpt tre olika små mousser och så fick jag en gigantstor temugg!

För övrigt har jag varit arg idag. Dels för att diffen är så himla svår och dels för att dom där dummingarna där nere i Gaza och däromkring bara bombar på varann hela tiden så att våran resa troligtvis kommer att bli inställd.
Tanken var ju att jag och farmorn tillsammans med mammsen, pappsen och en annan tant skulle åka ner till Israel i början av mars. Efter en vecka skulle mammsen och pappsen och tanten AnnaCarin åka hem och jag och farmorn skulle stanna på stranden i två veckor till. Men idag ringde Sabra Tours och sa att alla deras flygningar var inställda eftersom att UD avrådde från att åka dit. Bajs bajs bajs!
Och eftersom att mammsen är sjuk så åker dom inte alls och nu är det väldigt oklart vad som händer med mig och farmorn.

För övrigt, typ ingenting. Jag har kommit på en grej jag gillar med vintern, nämligen att det inte är några löv på träden vilket gör att jag ser typ hela stan från mitt nya favoritställe här hemma. Det är vid ena kortsidan på köksbordet, vid elementet.
I förrgår slängde jag ut alla mina döda blommor (dvs alla mina blommor) så då var fönsterbrädan helt tom. Ja, var. Nu är den full av grejer eftersom jag typ har bott på den här stolen sen i måndags. Jag trivs jättebra här, det är varmt från elementet, man har fullt av dagsljus en kort stund mitt på dagen och man ser som sagt typ hela stan (om man lutar sig och har lite fantasi och tittar genom träden vill säga).


Imorgon har jag ett projekt, ja efter att ha skrivit tentan alltså. Det är att skaffa en ny kalender! Jag är helt handikappad när jag inte kan planera livet längre än en vecka till framöver!

Nu ska jag titta på lite extentor innan jag går och lägger mig.
Gonatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar