fredag, januari 09, 2009

Idag äter jag:

När jag nyss flyttat hemifrån och bodde i Haninge lagade jag två riktiga mål mat i stort sett varje dag. Jag tyckte det var kul att laga piffig och god mat åt bara mig själv. Tyvärr har det där trappats av och jag lagar nästan aldrig nåt kul längre, trots att jag är duktig på att laga mat och egentligen tycker att det är jättekul att exprimentera i köket!

Så vad gör man? Att blogga har ju räddat mig ur en del knipor tidigare (typ komatenta och så), så varför inte blogga om mina experiment i köket? Vi får väl se vad som händer med det här projektet, men målet är att åstadkomma ett par recept i veckan. Jag har aldrig tidigare haft ett mål med mitt bloggande, så det blir ju spännande i sig!

Ni har redan fått mitt isterecept (iste-recept, inte ister-ecept) och här kommer dagens middag:


Lisas Franska Örter-kyckling

  • Tina en kycklingfilé (eller ta en färsk, ännu godare)
  • Krydda den med Franska Örter (givetvis), peppar och gegga ihop det runt om med balsamico (den kletiga varianten, inte den rinniga)
  • Låt den ligga ett par timmar i detta (om du har tid)
  • Ta en stor klick Arla creme fraiche med franska örter och smeta ut den över hela kycklingfilén
  • Ställ in den i ugnen på 175-200° i ungefär 20-25 minuter (tills den är genomstekt)

Jag åt detta med kokta morrötter och åt samma sak fast med lax igår, också superdupergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar