onsdag, januari 21, 2009

A-kaka

Nu är kakan bakad men inte uppäten. Den var faktiskt en besvikelse den där Aladdins Drömkaka. Trots att vi bytte ut citronen mot choklad och tog kesella vanilj istället för vanlig kesella. Näe, vi skulle ha ätit upp smeten istället. Jag kanske kan ta med kakan till skolan och bjuda bort den där, fast näe, då kanske bakgruppen får dåligt rykte.. :-P

Kakan blev i alla fall väldigt snygg!


För övrigt ska mammsen få börja cellgiftsbehandlas om 4 veckor ungefär. Operationen igår gick bra vad jag förstår men var den ganska stor. Jag hoppas bara att dom fått bort allt elakt så hon kan bli frisk nån gång! Och så hoppas jag att hon kan börja äta mat och så så att hon slipper ligga för länge på sjukhuset för jag tror man blir frisk mycket snabbare om man får sova i sin egen säng! Och imorron fyller hon ju år också! Då hoppas jag att hon är så pigg så hon kan prata i telefonen, och att dom häller lite tårta i droppet! ;)


Nu har jag fastnat i konståkning på tvn, det är ju så vackert! Fast jag fattar inte dom hära tyskarnas klädsel, dom är tydligen favoriter. Tjejen har en superfin röd glittrig klänning medan killen har typ en grå postsäck. Ska det va så?


Ohh, imorron börjar ju skolan också, det hade jag nästan glömt! Jag måste åka in tidigt så jag kan köpa ett nytt block. Frågan är om man ska ha ett randigt block eller ett med tomma blad när man läser retorik? Jag gillar tomma blocken bäst, men om man ska skriva bara text (dvs inga formler och uträkningar) kanske det är bättre med randigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar