lördag, januari 17, 2009

sjuttonde januari

Ännu en vanlig dag i ett Lisaliv. Vaknade klockan 07.30, snoozade 2*5 minuter (saknar 9-minuterssnoozen) och gick sedan upp. Gick på toaletten och funderade på om jag skulle orka duscha. Kom fram till att jag skulle kunna sova en kvart till och skippade därför duschen och la mig en stund till i den varma sängen. När jag sedan gick upp igen märkte jag att jag inte hade nåt varmvatten, så det var ett väldigt smart beslut!

Sen åkte jag till jobbet. Hade mammbakade mackor med hemifrån och en yoghurt som jag köpte igår när jag kom hem så jag skippade att äta frukost hemma och tog med den istället. Väl framme hann jag knappt öppna butiken innan jag slog vristen jättejättehårt på ett järnhörn. Det svullnade upp som en bula och nu kan jag inte vinkla foten varken upp eller ner utan att det gör vrålont! Känner mig helt handikappad. Imorron kommer den säkert att vara helt blå.

Det var en lugn dag på jobbet. En helt vanlig dag. Jag brukar ju göra illa mig på jobbet så ingen tycker synd om mig längre heller. Dom säger bara "Ja alltid är det nåt med dig". Fattar inte hur man kan va så klantig som jag är!

Nu ska jag nog snart bädda ner mig i sängen. Har som tur är sovmorron imorron ända till klockan 13! Så morgondagen på jobbet kommer att gå jättefort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar