lördag, januari 17, 2009

Den långa färden

Jaha, tydligen skrev jag det här strax innan jag somnade utan att trycka på publicera.


Vid halv 2 lämnade jag föräldrahemmet i Priusen och åkte söderut. Jag hann inte upp på högakustenbron förrän mammsen ringde och sa att jag hade glömt linsvätskan. Tänk att jag glömmer alltid den vart jag än ska! Som tur var så var det inte så mycket kvar i den så jag skulle ändå köpa en ny nu i veckan som kommer.

I Härnösand åkte jag och hämtade upp pappsen på hans jobb och så åkte vi till Hertz. Där gick jag in och träffade de två damerna som jobbade där och de hjälpte mig och jag fick skriva på kontrakt och så. Tydligen så var det nån annan som hade ringt på samma bil efter att jag hade bokat den. Han hade väl antagligen fått samma mail som mig om att den fanns, men jag hann före. Han hade ju iofs fått plats eftersom det var en minibuss med 8 säten. Och det var nog den kallaste minibussen i historien! Den var helt igenfrostad på hela utsidan och på hela insidan! Det hängde liksom frost i taklisterna! Så jag fick börja med att skrapa hela bilen in- och utvändigt (pappsen hjälpte till). Sen drog jag iväg.

Mitt första stopp gjorde jag i Birsta där jag var in på Willys och köpte dricka och godis och ett nytt Carmex (råkade tappa mitt gamla i en provhytt förra helgen).

Nästa stopp gjorde jag i Iggesund, där jag traditionsenligt stannade och kissade på OK. Passade på att fråga om dom hade nåt apotek där, och tänk att de hade dom! Så då åkte jag dit och köpte ny linsvätska också, perfekt!

Tredje stoppet har jag ju redan bloggat om. Sen var jag även tvungen till ett fjärde stopp efter läsken och teet på Max, så då stannade jag vid Eurostop Arlandastad och kissade igen.

Annars flöt det på riktigt bra. Var lite trött där innan jag fick mat. Och det var väldigt läskigt att köra om lastbilar när det var smal omkörningsfil och mörkt! Men det var inte alls mycket trafik och det var ju väldigt kallt och torrt på vägen.

Till slut hittade jag skyltar som det stod Bromma på och som hade ett flygplan på sig, så jag följde dem och kom så småningom fram till flygplatsen. Där var det lite förvirrat skyltat, men jag hittade en skylt som det stod Hyrbilsavlämning på och följde den. Tror jag hamnade i nåt taxihood, men jag låtsades som att det regnade och gled igenom och kom så småningom fram till hyrbilsparkeringen. Hertz var ju stängt då, men jag hittade en tom parkering som det stod Hertz på och backade in bussen där med en marginal bakåt på 1 cm! Skillat!

Hade kollat när bussarna skulle gå och tänkte när jag åkte igenom Uppsala att jag kanske skulle hinna med den som gick 20.55. När klockan var 20.50 hade jag precis parkerat och gick mot flygplatshuset. Insåg att jag nog inte skulle hinna. Gick in och frågade i informationen vart jag skulle lämna nyckeln och det visade sig vara i samma byggnad. Klockan 20.54 hade jag lämnat nyckeln och kutade ut till busshållplatsen och kom preciiiis fram till bussdörren när bussen började rulla iväg. Och jag hann med! När jag kom fram till Alvik stod tvärbanan där och väntade på mig och hade 1 minut kvar till avgång när vi rullade in på busshållplatsen, så jag kutade och hann preciiiis på tåget innan det rullade iväg. Ibland ska man ha tur också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar