tisdag, februari 10, 2009

akta er för meeken

Och såklart drömde jag konstigt inatt igen! Sjukt konstigt! Dessvärre hittar jag aldrig nåt av det jag drömmer om på drömtydarsidan som Blomkålen tipsade om häromdagen.
Inatt drömde jag om en viss händelse som brukar ske varje vår som förberedelse på nåt som händer varje höst. Fast den här gången höll vi till på skolan och hade stort sjå med vart alla skulle sova. Istället för kateder i varje klassrum fanns en dubbelsäng. Och det var en massa folk där som inte borde vara där och vissa av dem blev jätteonyktra och tappade bort sina prylar. Jag hittade till exempel Sivans kamera och telefon (inte den som sitter ihop med en gummisnodd utan en ny). Och Yoka ringde till telefonen men jag kunde inte svara för det fanns så många konstiga knappar som jag inte förstod mig på. Och inte kunde jag knappa fram senast uppringda heller, kooonstig telefon! Men sen kom jag på att jag kunde ju helt enkelt slå Yokas nummer och ringa upp henne, och jo, jag kunde hennes nummer i sömnen..


Imorse vaknade jag och var skittrött. Lillebrorn tyckte det var en bra idé att sova på mina stora kuddar istället för att hämta stora madrassen i källaren så han låg och rörde sig hela tiden när vi skulle sova. (Han tyckte inte det var en lika bra idé imorse)
På skolan hade vi litet kakmöte och sen började jag skriva på min förklarande text för icke-experter (retoriken, mottagaranpassning). Klockan tre ungefär blev jag less på att sitta där så då gick jag en promenad (hittade min gamla stegräknare i förrgår så nu har jag börjat samla steg). Gick till J:s salong, den ligger bara typ en kvarts promenad från skolan, och hälsade på. Sen gick jag en bit till innan jag tog tunnelbanan hem. Hämtade mina noter och for tillbaka till skolan för körövning.

Vi hade långövning idag. Det gick ganska bra, men alla var ganska trötta så det blev lite fnissigt. Värst var när vi skulle sjunga en sång som heter The meek shall inherit. Ingen av oss hade hört den låten och ingen av oss visste vad en meek var (eller vad han skulle ärva). Så vi bestämde att det var ett litet djur, ett lurvigt. (Vi googlade såklart och insåg att det betyder ödmjuk, men då var det redan för sent).
Dessutom bestämde vi oss att vi ska ha körfest här hos mig på fredag. Då har jag en anledning till att städa, det är bra! Man ska bjuda hem folk ofta! Jag ska ju jobba på lördag så jag ska se till att kasta ut dom senast typ klockan ett (lycka till). I värsta fall får jag väl gå och lägga mig så kanske dom fattar vinken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar