torsdag, februari 19, 2009

Insikter och utsikter på ett tåg



Det är ett väldigt vackert vinterlandskap som passerar utanför fönstret! Fast 17 minusgrader är alldeles för kallt för mig som trivs allra bäst i leggings!

Framför mig sitter det en alkis som luktar askfat och som började resan med att öppna sin stora Marinellaflaska redan på perrongen i Sundsvall... Nyss låg han på golvet här bredvid och rotade efter sin telefon under sätena. (JAG HAR INTE BETT OM ATT FÅ SITTA BLAND SÅNA!!)

Dessutom lyckades jag ju glömma min matsäckspåse hemma, så min dundergoda macka med mozzarella och skinka får bli lunch till Mammsen istället. Jag tipsade henne om att hon kan ju toasta den! *avis* Nu ska jag strax gå och köpa nåt att käka till lunch, eller så väntar jag med det till efter Gävle för där kliver den obehagliga stanken av!

1 kommentar:

  1. Jag brukar tycka att jag har jobbiga tågresor, men det verkar ju vara rena lyxen i jämförelse med dina!

    SvaraRadera