onsdag, februari 11, 2009

snilleblixt?

Hur väl kan man skydda en liten idé? Jag är väldigt dåligt insatt i sånt känner jag just nu när jag väl har fått en idé som mycket väl är genomförbar, men som jag vill genomföra. Jag vill ju liksom inte skicka in den till företaget i fråga och dom bara snor den rakt av! Jag vill göra det här! Så jag sitter och jobbar på en projektplan och ska fundera lite mer på om det är genomförbart och vad jag ska begära för ersättning.

Det var bara en liten idé som slog mig idag på en grej som jag skulle tycka var askul att göra på fritiden och tjäna en liten slant på.


Ikväll har jag varit hos en kamrat på Lappis och ätit rulltårta och snackat om skola och andra givande grejer. Jag önskar att jag hade hälften av hennes engagemang och energi, då skulle man lätt komma långt! Mycket trevligt var det.

På vägen hem åkte jag buss 40 hela vägen till Hornstull. När jag kom fram hade min rumpa somnat (och jag behövde jobba på stegsamlingen) så jag promenerade över bron istället för att åka en station med tunnelbanan.

Nu ska jag skriva klart min förklarande text riktad till en mellanstadieelev. Den är nästan klar, men det saknas typ 70 ord så jag ska svamla på i korta lättförståerliga meningar en liten stund tills den funkar.

Imorgon är det skola som gäller. Lektion och grejer! Sen på kvällen ska jag eventuellt med hon jag var hos ikväll på en inspirationskväll, men vi får se hur det blir med det. Jag borde ju städa också inför fredagens festligheter, men det kan jag ju göra på fredag förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar