måndag, mars 16, 2009

denna dag

Idag har jag varit trött! Sov ju alldeles för dåligt inatt och så var jag ju otroligt duktig och var uppe och tvättade tidigt.

Vid lunch åkte jag till skolan för att käka med några kamrater. Innan kändes det läskigt att åka dit, men allt känns ju som tur är bättre efteråt, så det är bara att kasta sig ut och landa någorlunda mjukt.

Efter lunchen hängde jag i Leffe och Adeliinas hk-rum och fick te. Sen satte jag mig i datasalen och författade ett helt mail samt kollade facebook och andra livsviktiga saker. När detta var gjort var det dags för fika och dagens stora överraskning. För Adeliina alltså, jag och Leffe visste det ju redan. Nämligen att Gustav kommit hem från sin 5,5 månader långa resa i Asien och nu var tillbaka i stan.

Efter fikat åkte jag in till stan för att möta upp de andra brudarna i kören. Vi skulle nämligen inhandla skor till spexet! De hade redan tittat ut ett par, svarta ballerina, helt vanliga. Men det är ju toppen, mina gamla levde ju sina sista dagar en härlig vecka i maj (Quarnevalen).

Sedan åkte vi tillbaka till skolan, på vägen köpte vi sushi. Sen var det dags för genomdrag av spexet med skådis och kör. Det gick långt över förväntan med tanke på att jag har missat hur många rep som helst nu på slutet. Några texter satt inte, men stämmorna satt nästan perfekt (fast lite osäkert var det eftersom vi inte hade nån orkester).

På onsdag är det dags att flytta in på teatern! Det är samma teater som förra året och året innan det, i Sundbyberg. Jag ser fram mot spexet jättemycket faktiskt, trots allt som har hänt! Men man måste ju få göra lite roliga saker också, trots att man sörjer sin bror...?

Och på lördag är det premiärfest, med klädsel mörk kostym. Jag har två val av klänning, min prickiga som jag hade på J:s födelsedagskryssning eller fransklänningen. Det lutar åt den prickiga. Den är fin!


Nu måste jag käka nåt, sen ska jag sova.
Imorgon skulle jag ha käkat lunch med en kompis, men hon har fått bihåleinflammation, så då blir det ingen tur till skolan. Istället ska jag försöka hitta en vårjacka. Jag insåg idag att det är väldigt varmt med dunjacka när det är 10° varmt ute!
Jag hade fått rabattkuponger från Åhléns i brevlådan idag, så jag skulle kunna kolla där. Fast jag vågar nästan inte shoppa nåt nu, håller på att läsa "En shopaholics bekännelser"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar