måndag, mars 16, 2009

konstiga saker i världen

Det finns saker jag inte förstår här i världen:
  • Klockradior med lysande siffror (hallå, man kan ju inte sova när man har en klocka som stirrar på en!)
  • Hur magen sätter ihop majs
  • Vem som uppfann frukt (alltså att man ska äta dem, och typ ta med dem som mellis till skolan och så)
  • Varför det ska vara så svårt att skilja på högtalare och hörlurar när man ska säga dem (höglurar, hörlurare, högtalar, hörtalare...)
  • Och varför det ska vara så svårt att säga väckarklocka (jag säger alltid väckarklockare)
  • Arga snickaren
Just nu är det en hel rad andra saker jag inte förstår också. Dessutom fungerar min hjärna inte alls som den brukar, jag glömmer allt hela tiden. Har frågat samma saker om och om igen idag. Men allt är ju normalt, det är ju tur iaf!

4 kommentarer:

  1. JA - allt är normalt, och man FÅR ha roligt också!! Tusen kramar - älskar dig!! MOR

    SvaraRadera
  2. Varför arga snickaren? Eller ja, jag kan iofs tycka att det är konstigt att han kallas för arga snickaren. Han är ju inte särskilt arg.

    /Maja

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte det programmet, säkert för att jag inte ägnat det tillräcklig uppmärksamhet..

    SvaraRadera
  4. Det blir ju en liten utmaning med att glömma bort lite saker.. Men då får du höra spännande saker om och om igen! Och så kan det vara kul att få berätta bra historier till dig flera gånger. :) Lycka till imorrn!

    SvaraRadera