onsdag, mars 25, 2009

en dröm

Jag håller fortfarande på att flytta över flera tusen låtar från en externdisk till en annan. Det surrar litegrann och jag har lite svårt för ljud när jag ska sova.

När jag la mig i sängen kom jag på vad jag drömde inatt! Jag drömde att jag träffade Nisse, jag berättade för honom om begravningen, om kistan och blommorna som vi har valt. Och sen kramades vi en lång stund och grät båda två. Sen var det som att det var nån annans begravning vi pratade om en stund också, typ morfars. Men sen sa Nisse att livet "as we know it" är slut för hans del, men att han alltid kommer att finnas någonstans för oss alla och se till att vi har det bra. Det kändes bra men oj så sorgligt!

Jag har inte drömt om honom på riktigt sen natten efter att jag fick veta att han var borta. Men då sov jag inte ordentligt utan låg mest och hoppades på att han skulle plinga på dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar