tisdag, mars 24, 2009

ett låååångt inlägg (i tid alltså)

Nu är det strax dags att krypa ner i sängen igen. Har börjat samla lite information och skriva lite random på min argumenterande text som ska in på torsdag. Imorron blir det till att kötta! Jag ska argumentera för att tv-avgiften bör förnyas.

Imorgon är det löning, det är nice! Jag har suttit ikväll och kollat in Ikeas hemsida, måste göra en tur dit nån dag! I år ska det bli av att jag köper ett balkongbord! Dessutom ska jag köpa en hylla till badrummet, typ en Molger. Och så ska jag köpa en skohylla! Allt det har jag tänkt köpa sen dag ett i lägenheten, dvs 1 februari förra året!

Och plötsligt så hamnade jag i att flytta över filer från olika externdiskar istället för att dels skriva klart och dels sova. Bravo Lisa!


På fredag är det begravning. Jag insåg idag att jag inte har nån aning om vad jag ska ha på mig. Det kommer att bli en jobbig dag, men säkert också väldigt fin och givande! Idag fick jag listan på alla som kommer på minnesstunden och det blir som väntat mycket folk. Åter till kläderna, vad har man på sig på sin lillebrors begravning? Vi har sagt att det absolut inte behöver vara svart klädsel, man får komma precis som den man är. Han hade ju en brokig skara vänner min bror, och han var väldigt bra på att vara sig själv, så varför ska man då inte vara sig själv på hans begravning? Imorgon ska jag prova lite outfits och känna vad som känns bäst.


Förresten, snart fyller jag år! Tjugofem! Det är ganska halvjämnt! Jag har fått ledigt på min födelsedag men jobbar dagen innan (dom är inte helt brighta på mitt jobb), så jag funderar på att åka upp och fira lite med familjen på födelsedagen och stanna till typ onsdag morgon eller nåt. Så här ser min önskelista ut:
  • Digital systemkamera, typ Nikon D60
  • En ny cykel (med fungerande bromsar, helst lite tantig men med ett gäng växlar)
  • En ipod Classic (svart) eller Nano 16 gb (rosa eller röd)

Näe, dags att knyta sig kanske.. Har ju trots allt skrivit på det här inlägget till och från i 1,5 timmar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar