måndag, april 27, 2009

en fin väska!

Jamenjustdeja, jag glömde ju skriva om helgens stora dilemma igår.

Jag är nämligen på jakt efter en väska, en brun halvstor cross-overväska. Så i lördags på lunchen gick jag på jakt i gallerian efter just en sån väska. Hittade en som var ganska bra på Sisters och en som var perfekt på Accent. Men tusen spänn för en väska är inte okej när man vet att man kommer att behöva låna pengar av föräldrarna för att ha råd med mat i slutet av månaden.

Lite senare samma dag lämnade en kund ett rabatthäfte hos mig i kassan. Det gällde en massa butiker men bara över helgen. Bland annat fanns kuponger med 20% rabatt på både Sisters och Accent! Och plötsligt skulle jag få väskan för 800 kronor istället. Oj, vilket dilemma! Beslöt mig för att i alla fall sova på saken till söndagen. Jag skulle ju kunna ha köpt den och inte sagt nåt och sen låna pengar till mat, rent teoretiskt. Väskan var ju faktiskt jättefin!

Till slut bestämde jag mig i alla fall för att inte köpa väskan. Får leta nån annan eller vänta tills jag har råd helt enkelt.

Nu måste jag verkligen sova, är trött i ögonen så jag ser typ ingenting!

2 kommentarer:

  1. Vuxenpoäng, kära Lisa, vuxenpoäng!

    SvaraRadera
  2. Oj ett så väl övervägt och moget val! Jag blir imponerad, verkar som att du börjat samla på dig en del vuxenpoäng :-)

    SvaraRadera