måndag, april 27, 2009

trött dag

Inatt sov jag riktigt dåligt. Först var jag helt uppe i varv när jag gick och la mig och sen hade jag massor att tänka på som bara snurrade. Och sen vaknade jag mitt i natten av att jag hade kramp i vaden, hatar verkligen när det händer! Fick alltid det natten innan jag fick mens förut, men nu har jag inte fått det på jättelänge.

Var ju tvungen att kliva upp jättetidigt också för jag hade ju tid hos studenthälsan klockan 08.30. Det var spännande att gå dit, jag har ju aldrig varit hos nån sån där förut. Tanken var ju att jag skulle prata med skolkuratorn, men då kände hon såklart mammsen så jag mailade henne och frågade om det fanns nån annan som jag skulle kunna gå till, och som tur var hade dom en extraresurs i form av en psykoterapeut den här våren. Jag undrar varför alla såna där pratpersoner kallar sig olika saker, vad är egentligen skillnaden? (Kurator, psykolog, psykoterapeut, samtalsterapeut, terapeut, etc...)

Jag vet inte om jag fick ur mig så mycket av allt som snurrar i huvudet, men det är ju lite svårt i början kanske när det är en helt okänd person. Ska tillbaka och träffa honom igen om två veckor.

Sen gick jag ju som sagt till Slussen, tog tunnelbanan hem och gick in på Konsum på vägen och köpte en purjolök för fyra kronor. När jag kom hem kokade jag soppa på purjon, palsternacka, lök och röda linser. Åt den tillsammans med två knäckemackor med avocado och philadelphia (MUMS!)

Sen satte jag mig och skrev en lång lång lista. Och sen var jag så trött att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Men istället för att sova åkte jag in till centralen för att möta en av pappsens kollegor som hade en väska med grejer till mig. Men sen åkte jag i alla fall raka vägen hem och slocknade ett par timmar.

Nu ikväll har jag varit och lämnat tillbaka nycklarna till kusinen som jag var kattvakt åt häromveckan (katterna, inte kusinen). Jag fick även födelsedagspresenter! En fin vas (från onkeln och onkelns fru), små kak-godisar typ (jättefina men några var lite trasiga), ko-kolor och en flaska vin! Nice!

Och antalet steg för dagen: 17489!! Siktade på minst 16000 så jag är mer än nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar