måndag, april 20, 2009

En lång resa till Gnesta

Jag tror jag förstår nu varför jag skrev att jag skulle moppa golvet två gånger på listan häromdagen. Golvet behöver nämligen moppas två gånger efter gårdagens fest!

Festen var riktigt rolig, jag har räknat till att vi totalt var 29 personer, och då har jag säkert glömt någon. Jag fick jättefina presenter också! Tre blommor, fina snapsglas och en cykel! Hur snälla kompisar är inte det som köper en cykel??!! Jag har iofs inte fått den än utan bara ett kort. Jag hoppas att den har bromsar för det har ju inte min gamla (inte jättepraktiskt när man bor högst upp på ett berg!)

Idag har också varit en äventyrlig dag. Jag vaknade vid 20 i 12 och då hade jag en Adeliina bredvid mig i sängen. Hon somnade där inatt, ovanpå överkastet, och vaknade inte när jag lyfte bort alla stora kuddar och bäddade ner mig i sängen så hon fick ligga kvar. Klockan 13.15 skulle jag hoppa på pendeltåget i Årstaberg, samma som kusin Jenny satt på, för vi skulle till Gnesta till kusin Ola med familj och grilla.

Precis när jag låst ytterdörren och skulle gå till tvärbanan mådde Adeliina lite för dåligt för att gå så vi vände tillbaka in och hon åtgärdade sitt illamående. Kunde ju inte gärna slänga ut henne på gatan! Dessvärre missade jag ju tvärbanan och således även pendeln. Och det går inte jättemånga pendeltåg till Gnesta en söndageftermiddag fick jag erfara. Pendeln till Södertälje gick ju men där fick jag vänta typ 1,5 timmar. Men det gick ganska fort, jag gick till Willys och köpte lite picknickmat och satt i en busskur och picknickade. Det var ju jättefint väder också!
Det var supertrevligt i Gnesta, jag har aldrig varit där förut så det var ju extra spännande! Ola och Karin bor i ett sånt där overkligt (det ser ut som kulisser ungefär) fint villaområde alldeles vid en sjö. Och vi fick jättegod mat! Det var riktigt nice att åka iväg från den stökiga lägenheten och få vara ute i solen istället för att sitta hemma och vegetera i soffan.

Nu måste jag verkligen sova!

3 kommentarer:

  1. Jag är superimpad av antalet gäster i din lya!! Jag som skulle uppleva 29 st i vårt HUS som mycket. Fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Hm...grilla..det fick mig at fundera på grillnign här till helgen. Soligt och rätt blåsfritt idag men det var ack -8 gradet ute imorse. Inbjuder inte till uteätande. Men man ska ju bevars inte grill på morgonen...

    SvaraRadera
  3. Jätte kul att du kom Lisa, när du äntligen kom kanske jag ska skriva, he he;-) Ja vi bor verkligen på landet. Men det var i alla fall jätte mysigt att ha dig och Jenny här och vi hoppas på fler tillfällen och att du inte blev helt avskräckt att åka ut hit igen:-) Stor kram Karin Ola och Elvira

    SvaraRadera