tisdag, april 21, 2009

måndag

Idag hade jag tänkt börja tentaplugga. Det blev inte så. Först sov jag ganska länge (hade en del att ta igen efter helgen). Sen åkte jag in till skolan för att träffa Jessi och fixa en inlämning som skulle in senast imorgon. Vi skulle analysera en röst och skriva ihop lite hur vi ansåg att den var (till retoriken). På vägen in läste jag igenom uppgiftsbeskrivningen noggrannt och upptäckte att det stod att vi inte skulle maila in det vi skrev utan bara maila in länken, och att vi skulle skriva ihop någonting "jättekort och opretentiöst". Det tog ungefär tolv minuter och både hitta en bra röst att analysera och gå igenom de olika kriterierna. Sen var klockan halv 2 och vi var klara. Solen sken och jag beslöt mig för att promenera hem. Jag har nämligen utmanat mig själv i stegräkning, ska försöka komma upp i 100000 steg på en vecka!

När jag kom hem, efter att ha varit in och köpt sopsäckar och en blomspruta på In och finn, diskade jag allt från i lördags och samlade ihop och fyllde en sopsäck med skräp. Sen softade jag ett tag innan det var dags för nästa äventyr: Kick-off!

På kick-offen gick vi först till en pizzeria och åt och sen gick vi till en bowlinghall och bowlade och sen gick vi till ett sunkhak och drack öl. Det blev en mycket trevlig kväll och gruppen verkar jättebra! Jag som är chefen är nog mest förvirrad av alla, men det blir nog bra ändå tror jag. :)

Imorgon har jag som mål att leta fram Elektroböckerna och börja titta så smått på det. Sen ska jag nog på en intervju också och på kvällen ska jag och Johanna på bio. Tanken var att vi skulle se Kenny Starfighter (ÄNTLIGEN), men den går så knasiga tider eftersom att hon jobbar till klockan sju (den börjar typ halv 7 och så), så vi får se vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar