fredag, april 17, 2009

min balle

Nu har jag påbörjat ett av de återkommande storverken: tvätten. Medan jag väntar på att byta tvätt i maskinerna kan jag visa hur vårfint jag gjorde på balkongen igår! Det var jätteskitigt på golvet och massa skräp och grejer innan, nu är det bara de gamla hyllorna jag ska slänga, resten är helt okej! Ska iofs köpa ett bord och kanske en liten matta också.

Och här hängde jag upp hjärtana jag fick av lilla mammsen för några veckor sen. Gulligt va? Ljusslingan får sitta kvar tills nästa vinter, vet inte vart annars jag ska ha den.
Planterade ju igår. I år satsar jag på väldoft, trots att det går emot mina principer (det är onödigt att odla nåt som inte går att äta!) och har planterat luktärter i alla krukor. Så nu är det bara att göra som Findus: Vattna och vänta, vattna och vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar