fredag, april 17, 2009

Storverkslista

Ibland orkar jag inte göra nånting alls. Och andra dagar vill jag göra allting på samma gång. De dagarna blir det oftast mer stökigt än städat här hemma.

Igår kom jag på en grej. Om man skriver upp alla saker som behöver göras på en lista så kan man välja en av de grejerna när man väl kommer på ilet och göra den ordentligt istället. En storverkslista helt enkelt! Och när man gjort klart storverket får man känna sig klar för den dagen, och belöna sig själv på lämpligt sätt!

Det blev två listor, en med återkommande storverk och en med engångsgrejer:
Och två "moppa golvet" blev det tydligen också såg jag nu...

Belöningen efter den stora planteringen igår bestod i den fina muffinmashmallowen jag fick av kusinerna i present. Den var väldigt snygg men inte så jättegod. :)

1 kommentar:

  1. Nej, den ser inte sååå god ut precis! MEN snygg!

    SvaraRadera