måndag, juli 27, 2009

lite mer om jobbet och packning och sånt

Nu har jag typ packat. Varför är det alltid så att varenda gång jag packat en full väska kommer jag på att jag ju ska ha skor med mig också? Hade tänkt få plats i den lilla resväskan den här gången, och ta den i den stora som är mammsens så att hon kan få tillbaks den nån gång, det gick icke.

Klockan 12.30 imorgon går tåget. Min plan är att ringa till jobbet klockan 10 när de öppnar och höra om telefonen kommit tillbaka från servicen. Troligtvis har den väl inte det, men håll tummarna! Har den det så hinner jag dit innan tåget går, vi får se hur det blir. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra fram tills tåget går :)

Idag gjorde vi storverk på jobbet, vi storstädade bort damm som säkert har legat där sen jag började (för snart 3 år sen). Kanske inte riktigt så länge, men nästan. Ibland funderar jag på varför jag inte fått dammallergi av det där jobbet. Desto fler gånger har jag funderat på att skrivaren (matrisskrivare som skriver ut kvitton) och faxen på jobbet fortfarande lever efter dessa veckor och inte ligger i en hög efter att ha blivit brutalt inslängd i en vägg! Skrivaren gör det förmodligen inte för att företagets anseende nog skulle sjunka ganska mycket om kassörskan slet bort den uråldriga skrivaren och dängde in den i väggen istället för att le lite urskuldande åt att "ja, vi har såna gamla skrivare som tuggar sönder pappren trots att vi säljer såna här moderniteter". Faxen däremot låg riktigt riktigt illa till häromdagen. Den vägrade inse att jag hade fyllt på papper trots att jag hade gjort det, försökte i typ en kvart att ta ut och sätta i pappermagasinet. Gaah! Den står i alla fall i ett eget rum så den kunde jag skrika åt i lugn och ro!

Men nu är jag som sagt ledig till den 6 augusti! Och nu kanske jag borde sova så jag kommer upp imorron!

Gonatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar