onsdag, oktober 14, 2009

bloggeli

Ända sen jag flyttade in här har det ju varit ganska spännande att gå till och från tunnelbanan eftersom det inte är sig likt från den ena dagen till den andra (eller från morgonen till kvällen heller för den delen).

Nu är det ju bara en vecka kvar (imorgon) tills gallerian öppnar så nu kan man lugnt säga att det brinner i knutarna! De jobbar typ dygnet runt med allt möjligt. Nu när jag var på väg hem från jobbet höll de som bäst på att asfaltera (för typ 50-11:e gången!) och eftersom man som fotgängare alltid ska gå på olika ställen (som inte är skyltade) så var jag tvungen att gena över den nylagda asfalten. Den var liksom tilljämnad jättejämn men inte ångvältad, så den var liksom helt mjuk så jag sjönk ner. Dom skrek nånting till mig men jag lyssnade ju på musik så jag hörde inte vad. Jag hoppas att ångvälten ångvältar bort mina fotsteg :) får kika imorgon. Om man nu går den vägen då, det vet man ju liksom inte.

Dessutom hade dom öppnat upp gången från tunnelbanan till gallerian, om jag har fattat det rätt kommer jag att kunna gå där och komma direkt halvvägs upp på berget när det är klart, det ska bli spännande!

Shit vad jag svamlar, det är ju assvårt att skriva nåt vettigt när folk skriver till mig hela tiden, blir liksom inget sammanhang... :-P

Nä, nu måste jag ta tag i skolarbetet, ska redovisa imorgon.

Jo förresten, måste bara berätta om dagens diffredovisning! Vi skulle redovisa klockan 13.45 och var där typ halv. Gick runt runt på matteinstitutionen och hittade inte läraren vi skulle till. Till slut trodde vi att vi hade gjort det så då stod vi och väntade på att dom som var före skulle bli klara. När klockan var kanske 3 minuter i var de fortfarande inte klara och då upptäckte vi att det fanns ytterligare en dörr till matteinstitutionen där vi inte hade varit och kollat och då visade det sig såklart att han satt där och väntade... Han var ju lagom glad när vi kom in så sent... :/ Och så hade vi gjort superfel tyckte han. Och eftersom nästa grupp skulle in efter nån minut så förklarade han lite snabbt och undrade om vi kunde komma tillbaka när två grupper redovisat. Självklart! Laplace och Fourier är inget man vill ha kvar på tentan!!! Så vi satte oss och försökte göra om. Snacka om att det jobbar mysko folk på matteinst! :) När vi skulle in igen kom en annan grupp som tydligen också var inbokad så vi fick vänta tills dom var klara också. Tydligen var inte våran nya lösning heller helt rätt, men läraren var ganska less (han hade haft typ 14 grupper innan oss) och han tyckte synd om oss eftersom att det gått så dåligt på ks:arna, så han gav oss lösningen i present och godkände oss om vi lovade att läsa på den ordentligt. Yaay! Bara 2 moduler att klara på tentan! :D

Oj, sova var det, eller skriva HK..

3 kommentarer:

  1. Vore ju annars kul om dina fotspår var kvar "for ever" liksom... Som värsta Broadway....

    SvaraRadera
  2. OJ - nu blev det fel profil, men det var ju lite roligt....

    SvaraRadera
  3. får väl be folk att inte skriva till dig hela tiden då... ;)

    SvaraRadera