fredag, oktober 16, 2009

torsdag 15 oktober

Idag var det HK-dag igen. Vi skulle ses klockan nio och sammanställa gruppens arbete från i måndags, klockan 10 skulle vi träffa en annan grupp som hade samma tema och sammanställa en presentation. Vi var då totalt 9 personer i gruppen och skulle alltså sammanställa en PP på 8 slides som 2 personer skulle redovisa efter lunch. Lite för stor grupp på lite för enkel uppgift med andra ord!

Hela den här lilla kursdelen var ganska tråkig men det skapades en hel del bra diskussioner iaf, så det var väl bra antar jag.

Min plan med dagen var att för en gångs skull komma hem medan det var ljust. Istället för att åka direkt hem efter skolan åkte jag med Fia till Fridhemsplan och handlade mat på Daglivs, sista storhandligen innan Kvantum öppnar här nere! Men trots detta var det så här ljust när jag kom hem!


Väl hemma lagade jag lax i kokosmjölk och röd curry i ugnen och sen var planen att ha en ganska lugn kväll (sista på 1,5 vecka), städa lite, aktivera hamstern (som har envisats med att vakna klockan halv 6 varenda morgon hela veckan och vara på topp), plugga lite kanske. Men det blir ju liksom aldrig som man har tänkt sig. Det blev meningslösa program på tv (läs: Big Brother) och meningslösa spel på FB (läs: Bejeweled blitz) och...












wait


for


it



...










Jepps, lerinpackning!
Way to go!

Nu har i alla fall Doris piggnat till och kutar runt runt i hela lägenheten i sin boll. Jag ska snart gå och lägga mig och sova till typ kl 10 (hoppas jag). Imorgon väntar först möte och sen tackkör, ser fram emot båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar