lördag, november 21, 2009

110 kvar!

Alltså, jag har funderat lite på det här nu.

Jag har ju blivit sämst på att blogga på senaste tiden (om man jämför med tidigare alltså), så för att trigga mig själv har jag bestämt mig för att jag ska få ihop 1000 inlägg i år. Jag skrev 12 inlägg i den här bloggen förra året, dvs innan den "lanserades" på riktigt, så alltså måste jag komma upp i 1012 inlägg totalt. Nummer 1012 på nyårsafton. MEN jag bloggar ju inte tomma inlägg eller heeelt värdelösa (bara nästan), så nu får ni se till att titta in lite oftare, för nu ska det bli 110 (inkl det här) fantastiska inlägg! Inte helt ogenomförbart, bara 2,68 inlägg/dag ju!

Har precis skickat in melodikrysset. Och insett att jag måste hålla en spotifyworkshop för päronen på jullovet....

Ewa säger: (10.51.00)
Men det funkar väl bara om man lyssnar på webradion? Hur kan datorn höra annars?
Lisa säger: (10.51.09)
va?
Ewa säger: (10.51.25)
med spotifysökningen?
Lisa säger: (10.51.31)
va?
Lisa säger: (10.51.37)
du ska ju skriva det i spotify
Lisa säger: (10.51.55)
i sökfältet på spotify alltså
Lisa säger: (10.51.58)
ingen annanstans
Ewa säger: (10.52.01)
men jag trodde det var för att hitta rätt låt
Ewa säger: (10.52.06)
ja det gjorde jag
Lisa säger: (10.52.08)
ja, i spotify
Ewa säger: (10.54.28)
NU fattar jag
Ewa säger: (10.55.14)
Jag trodde ju att det var ungefär som när mobilen kan lyssna vilken låt som spelas, fast det var spotify som identifierade den, och då tyckte jag det var så konstigt att datorn kunde höra


Nu ska jag ut i solen! Ska köpa mig ett nytt filter till köksfläkten.

2 kommentarer:

  1. Haha - jag bjuder på det här. Skrattade själv så tårarna rann när jag fattade! Jag vet en som skulle ha garvat högt och länge åt detta... Men han kanske gör det fast vi inte hör hans bas-skratt....

    SvaraRadera
  2. haha, jag garvar högt! det här var det bästa idag! ;)

    SvaraRadera