måndag, december 21, 2009

the grinch

Alltså, det är väl ändå ingen överraskning att jag inte gillar julen. Hittills har jag köpt två julklappar, köpte dem på jobbet igår, och planen är väl att inte köpa så många fler. Dels för att jag är tokpank och dels för att jag inte har så många att köpa till. Känner inget behov att köpa bara för köpandets skull, sorry, men så är det.. :)

Det värsta av allt är nog julmusiken ändå! Under de första 2 timmarna på jobbet idag hade jag hört All I want for christmas 4 (FYRA!) gånger! Det är INTE okej! Det är nog den mest uttjatade jullåten just nu faktiskt! Det finns bara en version som jag gillar, nämligen den här:



Det är ju min kör ju! Eller i alla fall delar av den! (Och lite andra spexare)

Här kan ni få sen en annan jullåt med 2 körtjejer och lite annat löst spexfolk!



Visst är dom söta?!


För övrigt var det en rätt nice dag på jobbet idag. Första två timmarna kändes som ungefär en halvtimme, det var att göra hela hela tiden. Tyvärr blev det lite lugnare sen, men dagen gick ändå tokfort. Jobbade ju bara 10 timmar också, det var nice!

Dessvärre glömde jag att byta skor när jag åkte från jobbet. Hur kom jag på det då? Jo, genom att det blev kallt av snön under foten...

Jeppjepp, det är hål raktigenom tanteccoskosulan, den som alltså är över en cm tjock!! Men så har jag ju haft skorna sen jag jobbade på grönan också, dvs sommaren 2006. Ska ta dit mina andra eccosar och ha dem som jobbskor. De är lite mer öppna, så det blir nog inte helt jätteskönt att traska till jobbet i dem imorronbitti, men men..

Nä, nu ska jag käka en avocado (Mammsen, köp ett avocadonät och lägg i kylen till mig!) och sen ska jag gå och lägga mig. Igårkväll slocknade jag på spikmattan och låg väl där typ 2 timmar innan jag vaknade till och tog bort den. Jag märker att jag har suttit inomhus på samma stället (rosa stolen i HK-rummet) ett par veckor nu, kroppen är inte van att stå upp och jobba 13-timmarspass! Jag har ju till och med träningsvärk i benen, hallå!! Hur otränad får man bli?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar