söndag, januari 17, 2010

en lördagkväll utan kontakt med omvärlden!

Lördagkväll! Vad gör man om man inte jobbar och skolan inte har börjat (dvs det är inte en massa events där hela tiden)?!! Jo, man gör stan, riktiga stan, dvs träffar riktigt folk alltså!

Och eftersom min iPhone är jätteny (och jag är en klant) ville jag inte ta med den ut ikväll, och fick väldigt lägligt tillbaka min förrförra från Fia igår så den fick följa med ikväll (planerar att ha den som festtelefon framöver).

Men. Men! M E N! ! !

SHIT!!! Vad handikappad jag plötsligt kände mig då då! Man blir ju stört snabbt van vid att ha iPhone och ha nära till ALLT!

Det första jag tänkte var att när jag skulle åka in till stan, ja då kunde jag ju i alla fall höra precis de låtar jag ville höra just då på offline-spellistorna i Spotify, men nej, det kunde jag ju inte alls, för jag hade ingen iPhone!

Nästa sak jag reflekterade över var hur svårt det var att gå i högklackade skor (gör ju aldrig det), speciellt i det här snömoddet som är nu, höll ju på att ramla ner för alla 120 trappsteg från berget, verkligen ALLA!!

Men nej, det kunde jag ju inte blogga om.

När jag kom på det där med Spotify så rev jag åt mig ipoden som låg i hallen i sista sekunden och tänkte att den kunde jag ju i alla fall lyssna på på vägen in till stan och på vägen hem sedan. Men den var såklart helt urladdad så den startade inte ens.

Så, vad gör man då på tunnelbanan när man inte har varken internet eller musik?!! Jag hade heeelt glömt bort!!! Hade ju dessutom inga nummer i telefonen så jag kunde inte smsa random personer heller!

Men till slut kom jag fram och kom till festen. En riktigt tjejförfest var det, vilket var riktigt nice! Inte ofta det är så i den här stan inte! Och sen blev det utgång, kanske inte den bästa, men vi är ju som vi är.. (och det är tur att det finns likasinnade!) På vägen till stället vi skulle till hittade jag en påse med Findus på (det var den jag tog kort på när jag pratade med ditt mobilsvar Sandra, om du undrar, den ligger på din gata!)


Och efter längsta kön ever, eller näe, inte längsta utan bara långsammaste, kom vi så småningom in på stället. Där var det jättetrångt och inte alls läge för fransklänning, uppenbarligen! Jag lyckades fastna fyra gånger i samma tjej!!! Hennes kompisar var så lagom glada åt att plocka loss mig varje gång, men tyckte att det var ett jättebra raggningsknep (men jag fastnade ju i samma brud hela kvällen så det gick sådär!)

När stället stängde gick vi på McDonalds. Där mötte vi S & S som vi förfestat med men som varit på annat ställe och där utspelades kanske den roligaste diskussionen den kvällen...... Är inte helt säker på att jag kommer att vara helt bekväm på morgonmötet på måndag morgon.........!



Och jo, värst av allt. När vi skulle gå till tunnelbanan från förfesten lyckades jag ju såklart ramla. Det var ju verkligen snorhalt, så jag ramlade i rulltrappan... Det gjorde asont, men jag brukar ju aldrig nånsin få blåmärken så jag tänkte att den här gången blir det väl likadant och tänkte inte mer på det just då. Sen under kvällen gjorde det ont i rumpan hela tiden, framför allt när nån råkade putta till den. Dessutom gjorde det ont på en punkt i vaden.

Nu när jag kom hem upptäckte jag först att min vad ser ut så här:

Och strax senare upptäckte jag att min rumpa ser ut så här:

Ni kan ju gissa om jag fick supertväront just precis när jag upptäckte det!!! Vi snackar mitt största blåmärke ever här, alltså 1,5 dm brett!!!!! Vill inte ens tänka på hur det kommer att se ut (och kännas) imorgon!!


Nu är det iaf sovtajm! Imorgon blir det pizza och hk-rummet hela dagen, har massor som jag borde ha skrivit under lovet som fortfarande inte är särskilt påbörjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar