söndag, januari 31, 2010

Tack och förlåt

Ganska många gånger har jag och mina kompisar konstaterat att man måste ha lite kul för att orka med att plugga så mycket som vi ändå gör. Och det här har ju helt seriöst varit den roligaste och galnaste helgen på väldigt väldigt länge!

Det hela började den 6 januari, när jag precis kommit tillbaka till sthlm, då var jag hos Fia på vinkväll. Sandra var också där och insisterade på att vi absolut måste ha fest den 29:e för då skulle nånting speciellt och hemligt hända. Vi blev såklart jättenyfikna vad det var för hemlighet hon hade kokat ihop. Första gissningen: ska ni förlova er?, andra gissningen: ska ni ha barn? och tredje gissningen: kommer Adeliina hem? Nej, nej och nej blev svaren, men typ en halv minut senare fick jag ett sms från Sandra i soffan mittemot att jag hade gissat helt rätt på tredje gissningen. HA! Dom där brudarna kan ju inte ha hemligheter!! (Adeliina hade någon dag tidigare skrivit i sin resedagbok att hon hade en hemlig plan på g).

Så planen var att vi skulle få Leffe att ha inflyttningsfest och så skulle Adeliina komma i ett stort paket dit. Men Leffe vägrade in i det sista, så istället drog vi ihop en "inofficiell inflyttningsfest" bestående av öl i Smörjis och sedan utgång på Cliff Barnes. Och det blev verkligen jättelyckat! Jag hade superkul!

Sen igår stod ju Uppsala på schemat. Fias kompis Marijela bor där och pluggar till läkare och hon hade ölprovning, så alla fick köpa med sig fyra st öl (samma sort) och berätta lite om ölen och sedan provsmakades det. Min öl som jag hade med kom på delad andraplats och den var tydligen från världens äldsta bryggeri! Efter ölprovningen gick vi till Norrlands nation där Florence Valentin spelade, och där var det ju hur kul som helst, GALET kul helt enkelt! Vi dansade verkligen non stop tills dom stängde klockan fyra, jag var helt blöt av svett! STÖRT rolig kväll och stört rolig helg!


Och en sak till som var som körsbäret på grädden, jag köpte ju nya skor i veckan, heeelt fantastiska skor! Bästa skorna foreverandever, jag lovar! Hur sköna och fina som helst, hur ofta händer det?? Jag blir jättejättelång i dom också!

Sen kan man ju fråga varför jag alltid får för mig att ringa till folks mobilsvar mitt i natten, det borde vara förbjudet. Men vad gör man inte för att underhålla, jag bjuder på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar