tisdag, februari 02, 2010

ett stort Äventyr!

Jag står eventuellt precis och killar jätten som heter Mitt Livs Äventyr under stortån. Galet är det! Och imorgon klockan 16.30 är det även inlämnat!


Idag har varit en mycket händelserik dag. Inte nog med att det var två år sedan jag flyttade till min lägenhet i Liljeholmen, nej idag lyckades jag även försova mig för första gången på riktigt på väldigt väldigt länge, det var INTE kul! Vaknade först kl 06.40 och det var ju alldeles för tidigt så då ställde jag om väckningen till 07.10 och snoozade sedan till 07.19 och lyckades därefter stänga av den på riktigt. Sen vaknade jag kl 08.52, dvs 23 minuter innan jag skulle vara i HK-rummet som ligger en halvtimme bort. INTE bra!

Hela förmiddagen var jag pissed över försovningen och helt dimmig i huvudet av all sömn. INTE bra! Och idag var en väldigt viktig dag i projektet, så jag missade en hel del på morgonmötet. Var även och pratade med studievägledaren om Äventyret och fick utdrag på mina betyg i tre exemplar.

Under eftermiddagen skulle det Pughmatrisutvärderas, det är sannerligen inte det enklaste ska jag tala om. Speciellt inte när man är 14 viljor med olika bild av problemet och produkten, men vi måste verkligen ha kött på benen när vi presenterar för Electrolux på torsdag så det var ett nödvändigt steg. Precis samtidigt hade vi som ska på Äventyret planerat in att träffa förra årets äventyrare så då var vi tvungna att gå iväg, men det var det värt! Grymt inspirerande! Jag visste ju redan vad jag vill göra, men jag tror det var en bra morot för de andra!

Tanken var att vi skulle sluta klockan 4, men Pugh tog en extra timme på sig och vi var klara strax före 5.

Ungefär 5 över 5 fick jag nästa motgång, tenor 2 i kören messade och sa att han nog skulle hoppa av trots allt. INTE alls bra!! Har haft massa problems i kören med avhopp hit och dit (eller, det här var alltså det andra). Det var ganska väntat, men i fredags lät det tvärtom så mitt hopp hade tänts att det kanske skulle funka ändå. Men så var ju inte fallet, så vad göra?? Blev sjukt irriterad så jag sa som det var till kören och vi diskuterade saken och till slut kom vi fram till en grym lösning!! Och sen hade vi ett grymt bra rep, ett fokuserat för en gångs skull!!! Jag var helt upprymd när jag gick därifrån så det gjorde verkligen min dag! :D

När vi hade repat klart gick jag och köpte med mig lite mat och gick hem till Emma för att skriva klart ansökan till Äventyret. Inte det lättaste när man är sjukt trött, men nu är vi typ klara. Ska bara skaka fram två intyg i ett gäng exemplar och sen kan vi lämna in! Hurra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar