tisdag, april 06, 2010

sj

Ja, nu var det längesen jag bloggade! Anledningen: Sjukdom.. :/

Det hela började i tisdags, eller förmodligen ännu tidigare eftersom jag troligtvis blev smittad förra helgen eller i måndags. Men i tisdags var jag i alla fall och tränade, en lång stund, bara kondition. Antagligen satte det väl igång virusarna i kroppen. Efter träningen åkte jag och spanade in Boulevardteatern, där vi ska spela spexet (premiär om en månad!) i maj. Efter det träffade jag kusin Jenny över en fika och samtidigt blev jag jättehostig. På kvällen när jag kom hem var jag verkligen hur trött som helst!

På onsdagen var jag till optikern på morgonen och sen var tanken att vi skulle träna och fika med några gamla klasskompisar. Men jag orkade verkligen inte det utan gick hem och däckade i sängen efter optikern. Dagen därpå var det ju torsdag och alltså HK-dag. Då skulle vi spela spökboll med andra gruppen och sen gå ut och dricka öl efteråt och jag var verkligen astaggad på det! Men eftersom jag inte kunde sova på hela natten utan bara hostade var jag jättetrött när morgonen kom, så jag bestämde mig för att vara hemma på förmiddagen och sova så kanske jag kunde åka in och vara med på HK:n på eftermiddagen i alla fall. Men när klockan började bli lunchtid och jag inte ens orkade lyfta huvudet från kudden var det bara att acceptera att jag nog var sjuk ändå. Tyvärr hittade jag inte min febertermometer, men jag har bara känt mig sådär dålig av feber en gång förut, det var när jag var 8 år och hade lunginflammation och runt 41,5° feber. Det skulle inte förvåna mig om jag hade lika hög feber i torsdags!

På kvällen började jag inse att jag nog inte skulle kunna jobba i helgen om jag skulle fortsätta ha feber. Men jag skulle ju aldrig orka med en resa hem till föräldrarna i samma tillstånd heller, så det blev gott till att ligga kvar i sängen.

Dagen därpå mådde jag däremot lite bättre, så då orkade jag faktiskt ta mig till tåget och åka upp till Härnösand, jobbigt var det, men det gick! Men kroppen var nog inte helt med på det, för dagen efteråt när jag vaknade hade jag 39,2° feber. Den dagen var mammsen och pappsen i Nyadal och rensade vinden, själv låg jag i soffan och sov mig igenom tre filmer.

Sen blev det en dag till, då låg jag i sängen i typ dvala hela dagen. Jag tror att det måste ha varit i söndags, och då var det alltså i går jag vaknade och var i stort sett feberfri. Jag hostar fortfarande så att jag ser stjärnor och så är jag yr och sjukt trött, men SÅ less på att vara sjuk.

Nu när jag börjar bli frisk har jag en massa grejer att göra, ska läsa igenom stora EcoWashrapporten som pappsen skrev ut på jobbet idag och så ska jag skriva ett kapitel till den också. Sen ska jag ju läsa klart min bok och skriva ett femsidigt referat/analys/ordbajs om den. Hade ju även tänkt hinna göra klart min presentation om boken under lovet också, men det kommer jag nog inte att hinna. Jag ska ju dessutom förbereda ett tårtkalas och planera slutspurten för kören också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar