lördag, maj 15, 2010

Stördaste. EVER!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det här var nog den mest fantastiskt störda kväll jag nånsin som jag har varit med om!!!

Var ska jag börja??!!

Dagen började med att SvD skrev detta. Och jo, visst var det det som hände i Stockholm ikväll alltid....

Vi hade iaf föreställning. När andra aktpausen började lida mot sitt slut ringde det i foajén så att alla började dra sig inåt i salongen igen. Men när det fortsatte ringa insåg vi att det var brandlarmet (vi hade hört det tidigare när dansgruppen hade tårta med ljus). Så alla gick ut på gatan och väntade på att de skulle sluta. Men det slutade aldrig!

Efter ett tag fick vi höra att det var en kabelbrand och att vi skulle flytta på oss så att brandkåren kunde komma fram....

Sen kom det (minst) 6 brandbilar, typ 4 ambulanser och 5 polisbilar och spärrade av utanför teatern, så alla (hela publiken och alla spexare) gick till andra sidan gatan och ställde sig och väntade. Efter en lång stund stod det klart att det inte skulle gå att komma tillbaka in under kvällen. Detta meddelade direktörerna med att vi helt enkelt fick lämna slutet av pjäsen öppen och att de fick tänka sig hur det slutade.

Men. Ingen gick därifrån, och vi beslöt oss för att i alla fall bjuda på slutlåten där på plats för alla som stod kvar. Men hur det var så blev det inte så, för ingen ville gå därifrån! Så istället samlades alla (vi snackar här över 100 spexare och säkert 150 ur publiken, eller nåt) på en parkeringsplats och där spelades HELA tredje akten!!! Helt obeskrivligt! Orkestern satt där de brukar på "scenen", vi stod där vi brukar på "scenen", dekorgruppen agerade dekor och skådis agerade och vi spelade alltså upp HELA tredje akten bara sådär!!! Det var magiskt! Episkt! Helt galet!!!

När jag vaknar imorgonbitti kommer jag och tro att det hela var en dröm. Det är jag garanterat inte ensam om!!! NÄR (!!) upplever jag nåt liknande igen?????

Efter dramat ville ju såklart ingen gå hem, trots att alla ska upp tidigt imorgon för att köra sista föreställningen, så då var vi säkert minst 40 personer som gick ut och drack öl för att fira att vi är så himla bra! Och nu är jag alltså hemma igen efter denna fantastiskt konstigt galna kväll!

Imorgon är sista föreställningen och slutfesten för spexet. Det känns så himla vemodigt, för det här spexåret har verkligen varit hur kul som helst!

Dramat kan ni läsa om här och här!

1 kommentar:

  1. Jag gick som sagt förbi teatern igår och såg hela pådraget. Förstås så frågade jag vad som hade hänt och fick svaret att nån maskin hade börjat brinna och att ni var oskadda allihopa och spelade på andra sidan gatan. Men jag fattade som att det var i en lokal i Åsöskolan som ligger där. Hade jag fattat att ni höll till utomhus hade jag förstås kommit förbi!

    SvaraRadera