måndag, oktober 18, 2010

Låt mig byta liv

Idag vaknade jag som vanligt vid 7-tiden av väckarklockan. Lyckades förhandla till mig en knapp timmes sömn till av mig själv och ställde alltså om väckaren. När jag slutligen lyckades ta mig ur sängen var jag så brutalt förstörd på grund av enorm blodbrist (you guess why..). Som vanligt den här tiden i månaden tappade jag alla frukostingredienser och köksverktyg i golvet men lyckades till slut få i mig lite ägg och lite mackor.

Till slut tog jag mig till skolan, var framme klockan kvart i tio. Hade planerat att vara där klockan nio på grund av att UPS hade lovat att leverera min dator någon gång mellan 9-19. Eftersom jag bor i skolan numera har jag beställt den dit så då får jag ju se till att vara där också.

Efter en liten stund kom Sanna och sen ramlade även Emma och Ida in i vårt lilla lilla rum. Jag var heeelt lost och satt mest bara att stirrade rakt fram. Perfekt dag att skriva tenta på med andra ord. På vägen upp till skolan vimsade jag in på apoteket och köpte Chi San och värktabletter som jag proppade i mig för att om möjligt få nån form av hjärna tillbaka. Det fungerade inte.

Och inte kom det nån dator heller.

När klockan blev halv 12 gick jag ner och köpte lunch, inte för att jag var hungrig utan mest bara för att jag borde äta och för att jag inte orkade stå i kö klockan 12. Sen vet jag inte vad jag gjorde i två timmar men sen gick jag i alla fall och skrev tenta. Den gick som väntat - dåligt!

Efter det gick jag tillbaka till kontoret, ingen dator hade kommit då heller. Men eftersom de inte kunde specificera någon leveranstid noggrannare än mellan 9-19 så var jag ju tvungen att sitta kvar. Klockan 17.59 kom jag på att jag borde kolla om de hade uppdaterat nåt på sidan där man kan söka sin leverans. Jojo, där stod det att "KORREKT NAMN PÅ FÖRETAG ELLER MOTTAGARE KRÄVS FÖR LEVERANS. UPS FÖRSÖKER ATT SKAFFA DENNA INFORMATION" så jag ringde till UPS och frågade varför det stod så. Det visade sig att budet inte har någon telefon i budbilen (??!!!) så han kunde inte ringa när han var där. WHAAT?!! Och att man måste ha sitt namn på dörren dit man beställer paketet.

De menar alltså att jag måste vara hemma en hel dag, mellan 9-19, bara för att vänta på min dator. EEehh, vem har tid med det? I en tentavecka dessutom??!!!

Dessutom kan inte UPS ändra leveransadressen utan det måste Apple göra åt dem. Så då ringde jag Apple bara för att få höra att jag var 13 minuter för sen, Apple store stängde kl 18.

Imorgon ska jag ringa UPS igen och höra om dom inte har nåt ställe där jag kan hämta ut datorn om de nu inte kan leverera den till skolan för jag har som sagt inte tid att sitta hemma bara för att vänta på ett paket hur gärna jag än vill ha datorn NU NU NU!!

Sen gick jag i alla fall hemåt. Var arg, less och allmänt nere så jag bestämde mig för att promenera. När jag hade gått i 20 minuter, fortfarande lika arg, less och allmänt nere, började jag få såna skavsår så att det inte gick att gå längre. Så då tog jag tunnelbanan hem.

Nu vill jag bara lägga mig i fosterställning och sova flera veckor, eller i alla fall tills veckan är slut.

BLÄÄÄÄÄ!!!!

1 kommentar:

  1. Men kära lilla gumman - vilken eländig dag!! Hoppas det blir liiite bättre idag i alla fall....

    SvaraRadera