lördag, februari 05, 2011

Nu med kollen!

Hela veckan har jag funderat på varför Aftonbladet (eller någon annan heller för den delen) har någon Melodifestivalenapp till iPhone i år. Förra året hade jag ju ändå rätt bra koll på skvallret och bidragen tack vare appen men alltså inte i år.

Så för att skaffa mig lite koll gick jag till affärn och inhandlade denna:
Schlagerbibeln!

En helt fantastisk tidning! Den hade liksom allt!
En tidning med ALLT!

Den hade fantastiska rubriker:

Underbara tillbakablickar:

Givande reportage:

Presentation av tävlingsstäderna:

Fyll i själv-tabeller:

Frågesporter:

Korsord:

Underbar reklam:

Och givetvis "Lika som bär":

Men helt seriöst, bara för att man heter samma sak...?!

Som ni säkert förstår har jag nu ganska bra koll på Melloåret 2011. Jag har även passat på att tippa lite så här i förhand utan att ens ha hört låtarna. Har skrivit F och A på de artister jag tror går vidare till final respektive andra chansen. Får se hur många rätt jag får.

Sen tycker jag att det här är ett helt fantastiskt citat. Seriöst, killen är tjugo år och meddelar att det här är sista gången han tänker ställa upp i Mello. Jag gör som vanligt med såna här citat - tar den och sparar till senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar