söndag, februari 06, 2011

Oturskväll

Ikväll har jag varit ute och firat Emma som fyllde år igår. Vi var först på en asiatisk restaurang och käkade och sen gick vi till ett ställe på norrmälarstrand och drack goda drinkar.

Men nu är jag på väg hem, har varit det ett tag nu, men eftersom det här inte riktigt är min turkväll kommer det att dröja ett bra tag innan jag kommer hem till mitt duntäcke.

Det hela började på restaurangen. Emma och hennes kombo Madde var sena, ingen var förvånad, så jag, Dan och Emmas brorsa Jonas gick i förväg och beställde in varsin drink. De andra fick sin (efter en halvtimme), hann dricka upp ungefär halva och jag fick ingenting! Efter ytterligare en lång stund kom en tjej och förklarade att hon och blendern inte var så bra kompisar så hon hade lyckats förvandla min drink till isglass! Efter ännu en stund kom den äntligen, dvs ungefär samtidigt som Emma och Madde :)

Sen fick vi aldrig beställa men när alla andra gästerna hade gått hem så kom de äntligen till vårt bord.

Och nu när jag skulle hem stod det att bussen skulle komma om 8 minuter. Inte toklänge men ändå på smärtgränsen när det är så här kallt. Kom det nån buss efter åtta minuter?? Näääää!!

Nä, strax efter att det stod att bussen skulle komma NU stod det 14 minuter!!!

Och när jag väl kom fram till hornstull var jag ju inte jättepepp på att gå över bron så jag gick ner till tunnelbanan. Tror ni inte att den gick så jag missade dem preciiis?!! Så nu har jag alltså varit på väg hem i ungefär en timme. En sträcka på nån kilometer fågelvägen...



Kan även uppdatera utvärderingen av den nya kudden. Drömde skitläskiga mardrömmar inatt!! Två stycken! Vaknade och gick på toa efter den första så därför minns jag att det var två olika. Usch! Jag hoppas att det varken beror på kudden eller att nåt i drömmen har nåt med verkligheten att göra!!!

Det enda bra var att lillebror hälsade på en snackis i den ena drömmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar