fredag, mars 27, 2009

begravningsdagen är över

Nu är det kväller. Verkligen dags att sova, för så här trött i skallen har jag aldrig någonsin varit. När vi kom hem från minnesstunden la jag mig i soffan och somnade till en stund, sen trodde jag aldrig nånsin att jag skulle ta mig upp igen! Nu ikväll har vi varit och ätit middag på Björkudden tillsammans med alla som bor på hotell här i byn, dvs släkten söderifrån och några av Nisses vänner och några till. Det var ett väldigt skönt sätt att avsluta dagen, dels att gå bort (slippa fixa med mat och slippa ha folk här hemma (ja, man får säga så)) och dels att samlas lite färre personer än på minnesstunden och prata lite mer.

Begravningen var jättefin, men så otroligt sorglig. Jag vet inte vad mer jag kan säga om den (de flesta av er som läser var ju där (har jag förstått idag)), jag grät typ hela tiden. Jag gråter inte så ofta annars, nästan aldrig, men idag grät jag massor!

Och minnesstunden var också väldigt fin, och avslappnad. Som jag visste redan innan hann jag ju prata med bara en bråkdel av alla som var där. Men jag tror jag hann få en kram av de flesta i alla fall. Så idag har jag nog slagit dagsrekordet i antalet kramar, säkert över 200 eftersom jag kramade flera personer flera gånger (och det var runt 180 gäster på minnesstunden). Det känns bra att det finns så mycket kärlek i våra liv!

Hoppas att alla som åkt hem ikväll kommit hem ordentligt och att det inte varit allt för halt på vägarna!

Stora kramar till alla er som läser, träffade ju många av er idag som jag inte visste läste! Nu ska jag sova och det ska bli väldigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar