onsdag, mars 31, 2010

Sjuk

Jag är sjuk. Det hela började igårkväll när jag helt plötsligt kände mig hur trött som helst och frös som en tok. Sen bäddade jag ner mig under mina två täcken och sov i nio timmar i sträck och vaknade upp helt kallsvettig, såklart, och med jätteont i huvudet. Tog en alvedon och sov en halvtimme till innan det var dags att gå upp, hade ju faktiskt äntligen fått ändan ur och bokat tid hos optikern.

Klockan halv 11 var jag nere hos optikern och satt verkligen och svettades som en gris i undersökningsstolen. Det blev ju inte bättre av att han blev arg för att jag hade beställt en lins som jag inte fått utskriven av en optiker till vänsterögat heller. Sen när han tittade på den sa han i alla fall att jag "hade haft tur" att jag hittat en som satt så bra trots allt (hallå, jag är ju inte helt tappad och tar första bästa lins på måfå direkt!!). Det känns alltid som att jag är världens hopplösaste fall när jag är hos optikern också, lite godtyckligt sådär när man ska avgöra vad som är skarpast och vilket o som är rundast och så. Men jag gillar Synsams optiker, dom är alltid så himla noggranna och duktiga. Han kämpade på och drog över tiden och hade inte riktigt rätt lins till vänsterögat hemma men nu har jag fått lite ändrad styrka på höger och så ska jag få en med nån annan vinkel på axeln på vänstern om nån vecka, så snart har jag skarpare syn än ever! :)

När jag var klar gick jag och köpte värktabletter på apoteket, ett nagellack på kicks och lite mat på willys hemma. Sen upptäckte jag att asiatmatbutiken äntligen öppnat så då gick jag såklart in där! Såna affärer är ju så sjukt spännande och jag köper alltid nåt som jag aldrig testat förut där! Idag tänkte jag köpa det som såg absolut läskigast ut, men jag bangade ur. Det var en juice med basilikafrön och honung och den såg verkligen ut som en gegga fylld med grodägg, den blev det alltså inte idag, kanske en annan dag... Istället blev det rostad kokos-juice och frasiga sjögrässnacks.

Nu ska jag försöka mig på att orka diska stora diskberget, sen ska jag väl försöka laga lite lunch. Har inte ätit så mycket mer än sjögrässnacksen idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar