tisdag, maj 04, 2010

Andas in - andas ut

Alltså, det var längesen jag var så här upprörd, jag skakar i hela kroppen!!!

Varför??

Jamen gissa, har precis pratat med mina kära vänner CSN.... Igår fick jag nämligen ett återbetalningskrav på 10335 kronor. Nä, jag orkar inte ens förklara, ni kan få läsa mitt brev till min studievägledare istället så förstår ni nog vilka idioter de är.

Hej!
Jag pratade precis med CSN och är lite upprörd och hoppas att du kan hjälpa mig.

Enligt deras sätt att räkna, vilket verkar vara ett väldigt underligt sätt, läser jag bara 18,5 poäng den här terminen och därför kräver dom tillbaka en massa pengar från mig. Deras sätt att räkna går ut på att kurserna jag läser inte är heltidskurser, men vem skulle ha tid att läsa 3 st heltidskurser samtidigt?!!

Jag läser ME2044 (6 hp), ME2057 (6 hp) och MF2027 (15 hp) den här terminen, totalt alltså 27 hp (90% studier). Jag får pengar för 75% studier medan CSN tycker att jag bara är berättigad att få pengar för 50% studier. Hur kan detta gå ihop?????

Enligt killen jag pratade med på CSN är det alltså för att de här kurserna inte är heltidskurser. Jag förstår verkligen inte deras system, gör du???
Är det här nåt du kan hjälpa mig med så vore jag väldigt tacksam!

Jag försökte verkligen skälla ut gotlänningen i telefonen, 27 poäng av 30 är inte 50% utan 90%, han vägrade förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar