måndag, november 01, 2010

sämst

Idag var inte en särskilt bra dag, alls faktiskt!

Upptäckte igår att min dator hade blivit helt förstörd. Försökte låna Annicas trådlösa modem i lördags och då när den hade försökt installera sig själv sa den plötsligt, på tyska, att nåt hade blivit fel i installationen och sen hade allt på datorn försvunnit. Dessutom hade jag ingen behörighet att göra nånting på datorn. Så idag fick jag börja dagen med att sitta i telefonkö till Apple Support och sen prata med en kille som aldrig hade hört talas om nåt liknande, var tvungen att tillkalla hjälp för att sedan säga att det inte var annat att göra än att installera om hela datorn. Yay.

Som tur var har jag ju inte haft den så länge så jag har inte hunnit spara så mycket på den, men surt eftersom jag aldrig nånsin har haft några som helst problem med min gamla MacBook på över tre år. Nu får vi verkligen hoppas att det inte blir nåt fel igen. Jag håller just nu på att skapa min första backup, kan ju vara en ganska bra grej har jag insett.

Sen skulle vi ju skriva rapport som galningar. Tyvärr hade vi båda värre damp än vanligt så det gick inget vidare, alls!

Jaha, nu försvann alla appar från telefonen också. INTE en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar